rolandenbarbara.reismee.nl

A journey of a thousand miles begins with a single step - Confucius

En zo is het! Dus zitten we nu in ons caravannetje op een mooie camping-bij-de-boer in de Wouwse Plantage, zo'n vijf kilometer van het ‘oude huis' in Huijbergen.

Gisteren hebben wij ons thuis van de afgelopen acht jaar overgedragen aan de nieuwe eigenaren. Dat was een bijzondere afsluiting van een paar hectische weken. Na de supergezellige borrel met veel lieve mensen die voor ons belangrijk zijn, zijn we hard aan de slag gegaan met de voorbereidingen voor de verhuizing. Dagenlang inpakken, het huis ontmantelen en vooral ook veel kroelen met onze geliefde poesjes, van wie we vrijdag na 15 jaar gezelschap afscheid moesten nemen.

Vervolgens, met de hulp van Fred en Sietse, zaterdag hard gewerkt om alle spullen naar de opslag te brengen en de planten naar oppas Paula. Zondag nog ‘even' opruimen, schoonmaken, de laatste spulletjes wegbrengen, de caravan alvast op de camping stallen en afscheid nemen van de Kapeldreef, kortom: om 18.30 kwamen we doodmoe op ons logeeradres bij mama en papa binnenstrompelen.

En zo belandden we gisteren, met waterige ogen van vermoeidheid, bij de notaris. Die verraste ons, door met zijn kreukelige pak, lange haren en nicotinegele vingers, totaal niet te voldoen aan het stereotype beeld dat je van een notaris hebt. Ik denk dat ik per ongeluk onze onbevangen blik ook in een doos heb gedaan, dus die moet ik nog even opzoeken voor we (echt) vertrekken! Het zou toch jammer zijn om de wereld door een stereotype bril te gaan bekijken, nietwaar?

Maar goed, voorlopig genieten we de komende dagen van het weidse uitzicht over de akkers en de bosrand, terwijl we deze week nog wat losse eindjes afhechten van administratie, verhuizing en reisvoorbereiding. De tentamens zijn gehaald, dus daaronder kan in ieder geval alvast een jaar lang een dikke streep!

paula

Leuke beeldspraak, die stereotype bril! Vind ik leuk, om maar in facebook-taal te spreken. Wat ik nog mistte in je gezellige verhaal is het feit dat je tentamens niet zomaar gehaald zijn maar met een 8 en een 9! Ik snap je bescheidenheid dus vandaar deze toevoeging van mij. Cijfers om trots op te zijn!
Sterkte met de verwerking van het afscheid van jullie katten en het huis.
En dan, als het een beetje gezakt is: op naar nieuwe avonturen. De reis is eigenlijk al begonnen toch!? Ben ook wel benieuwd wanneer jullie de oversteek van Bij de Boer naar Japan gaan maken.
liefs Paula

Helma

Barbara van harte gefeliciteerd met het halen van je tentames en dan nog wel met zulke mooie cijfers.
Dat geeft een lekker gevoel...!!
We wensen jullie een hele interessante reis toe en veel mooie avonturen.
We gaan graag mee op reis en zijn erg benieuwd naar jullie bevindingen.

Hoi Barbara en Roland,

Er steekt toch wel wat Ernest Claes bloed in jou Barbara als ik lees hoe vlot en leuk je schrijft.
Dat belooft nog wat voor de reisverhalen die we gaan lezen straks.
En ook bij deze PROFICIAT met het behalen van je tentamens.En dan die punten!!! Groetjes Charlotte.

Charlotte

Ach ja als je zo boven de 60 komt gaat het allemaal met wat hindernissen.....Dus het berichtje van 13 juli was van ...juist ja.